Marketing.

Marketing.

De kracht van marketing

Wereldwijd bekende bedrijven hebben vaak door goede marketing zo’n herkenbaar logo, dat alleen al het logo bij mensen de naam van het bedrijf en zijn producten oproept. Marketing is nodig voor een bedrijf, en 88% van alle bedrijven wereldwijd focust op zijn marketing na de focus op het product zelf. Waarom is marketing noodzakelijk en hoe zet u uw product/dienst in de markt?

Marketing heeft meerdere doelen: inspelen op de behoefte van klanten, naamsbekendheid en uiteindelijk het binden van klanten. Wat de klanten willen verandert namelijk continu: 20 jaar geleden had nog niemand een smartphone, en nu kan een groot bedrijf niet meer zonder video omdat klanten beeld willen zien voordat ze een aankoop doen.

Daarnaast creëer je bekendheid van je bedrijf: 71% van de internetgebruikers zal eerder een aankoop doen bij een bedrijf als ze het bedrijf volgen op Twitter of Facebook. Als u naamsbekendheid hebt, blijven klanten eerder dan als u onbekend bent: ze zien uw bedrijfsnaam namelijk vaak voorbij komen en vinden het daardoor betrouwbaarder. Hoe zet je je product/dienst in de markt

Er zijn verschillende marketingvormen; offline of online. Over een paar vormen vindt u hier meer informatie.

Communicatie naar buiten toe.

Wij hebben een expert op het gebied van communicatie.

U moet u als bedrijf goed presenteren, en met de eerdergenoemde social media, offline marketing en grafisch design kan dit al aardig goed lukken. Het werkt ook als uw onderneming een boodschap uitstraalt, bijvoorbeeld ‘goede, flexibele telefoonabonnement voor een lage prijs’. Wij kunnen u goed helpen hiermee: wij hebben een expert op het gebied van communicatie. Een boodschap is soms nog belangrijker dan de promotie zelf, en daar kunnen wij u advies geven daarover. Marketing is nodig om een bedrijf groot te laten worden, en wij kunnen u helpen met de tools die u daarbij gebruikt, zodat uw bedrijf ook herkenbaar wordt bij klanten.

Logo’s en grafische vormgeving.

Grafische vormgeving zorgt ervoor dat een bedrijf herkenbaar is.

Het helpt bij de promotie van je product als u een herkenbaar en duidelijk logo en huisstijl hebt. Veel wereldwijd bekende logo’s zijn herkenbaar aan de kleur rood of blauw: 62% van die logo’s heeft de kleur blauw of rood. Grafische vormgeving zorgt ervoor dat een bedrijf herkenbaar is en dat het ervoor zorgt dat teksten aantrekkelijk worden om te lezen. Mooi vormgegeven letters trekken de aandacht, net als een herkenbaar lettertype.

Mooie grafische vormgeven logo

Offline marketing.

Onderschat offline marketing niet.

Naast marketing op het web is marketing in de vorm van bijvoorbeeld posters en flyers nog steeds erg belangrijk: met internet bereik je niet iedereen. Als je doelgroep werkende mensen omvat, is een afbeelding van je product in een bushokje sommige gevallen nog effectiever dan een online advertentie, omdat zij tijdens het reizen de poster direct zien. Offline marketing werkt om mensen te laten weten wat u verkoopt, en een groot billboard met een aandachtstrekkende foto van uw product werkt soms nog beter dan een advertentie online. Onderschat offline marketing niet.

Offline marketing flyers love case

Social media.

Social media is een handige tool, die u zeker niet moet vergeten.

Het gebruik van social media is in deze tijd onmisbaar: advertenties op social media zullen binnen nu en een paar jaar 25% beslaan van alle advertenties wereldwijd. Voordelen van social media zijn dat u veel mensen bereikt, en van de specifieke groep die u zoekt voor uw product. Ook verspreidt reclame via bijvoorbeeld Facebook zich erg snel: bijzondere promotiefilmpjes worden in rap tempo gedeeld. Social media is een handige tool, die u zeker niet moet vergeten.

Marketing voor social media