Food fotografie

Food fotografie

‘People eat with their eyes’ is een veelgehoorde uitspraak in de horeca. Niet voor niets, want op basis van het uiterlijk van een gerecht, worden al conclusies getrokken over hoe het gerecht zal smaken. Met food fotografie wordt de presentatie van een gerecht naar een hoger niveau getild. Foto’s van eten wakkeren namelijk meteen de interesse aan en geven een beter beeld van nieuwe producten én van uw onderneming.

Voor nieuwe klanten is het vaak lastig om van tevoren een idee te krijgen van uw menukaart. Zeker op plaatsen met veel horecagelegenheden naast elkaar is het voor hen niet eenvoudig om een keuze te maken. Food fotografie helpt hierbij, want specifieke menu- items kunnen op een foto worden uitgelicht: what u see is what u get. Dit kan het laatste steuntje in de rug zijn voordat klanten de drempel van uw onderneming over stappen.

Aanbod

Foto’s van uw gerechten en dranken geven een beeld van uw aanbod maar ook van uw restaurant, bar of café zelf. Door de bereiding van een dish te fotograferen, laat u zien met hoeveel zorg, aandacht en hygiëne uw personeel werkt. Dit kijkje in de keuken biedt de bezoekers van uw website of social-mediakanalen openheid en wekt bij hen vertrouwen op.

Social media

Ook voor social-mediapagina’s kan horeca fotografie het verschil maken. Visuele content op onder andere Instagram en Facebook wordt vaker bekeken dan tekst. Food foto’s spelen hierop in en wekken meteen de interesse van gebruikers. Omdat deze foto’s ook eenvoudig te delen zijn, zorgt u voor een grotere online zichtbaarheid.

Lust voor het oog

Eyedetail maakt met behulp van de juiste styling en technieken food foto’s die een lust voor het oog zijn. Onze food fotografen zorgen ervoor dat de foto’s van uw dishes de identiteit van uw horecaonderneming naar voren brengen.