Webshops

Webshops

Wie op zoek is naar een specifiek product, hoeft inmiddels niet meer de deur uit. Online winkelen is in korte tijd onmisbaar geworden voor veel consumenten. Logisch, want webshops zijn altijd open en klanten vinden snel wat ze zoeken. Een webshop heeft ook voordelen voor de ondernemer zelf: u werft op een nieuwe manier klanten, u kunt het gedrag van websitebezoekers analyseren en het boost uw marketing.

Bij een fysieke winkel is het een kwestie van toeval of klanten de winkel bezoeken. Ze moeten namelijk op de winkel stuiten, bijvoorbeeld tijdens een dagje in de stad. Dit maakt het aantrekken van nieuwe klanten een tijdrovende taak. Een webshop is altijd en overal te vinden door het gebruik van een zoekmachine of sociale media. Daardoor trekt u ook klanten aan die niet vaak een fysieke winkel bezoeken. Uw doelgroep wordt hierdoor groter waardoor uw producten en/of diensten meer aandacht krijgen.

Data verzamelen

Een webwinkel maakt het ook eenvoudiger om door de ogen van de klant naar een website te kijken. Verschillende tools maken het mogelijk om data te verzamelen over websitebezoekers. Bijvoorbeeld over de tijd die zij doorbrengen op uw website en welke producten het vaakst worden bekeken. Deze informatie kunt u gebruiken om uw website te optimaliseren en hierdoor gebruiksvriendelijker te maken.

Andere vormen van online marketing versterken

Uiteindelijk kan een webshop ook andere vormen van online marketing versterken en vice versa. Op uw social-mediapagina’s kunt u bijvoorbeeld posten over nieuwe producten in uw webshop. In uw webwinkel kunt u klanten de mogelijkheid geven om uw social- mediakanalen te volgen. Op die manier profiteert uw algehele marketing van uw webwinkel en brengt u uw onderneming vaker onder de aandacht.

Systemen creëren

Eyedetail hielp al verschillende grote en kleine ondernemers met het opzetten en optimaliseren van hun webwinkel. Wij creëren systemen waarmee u gemakkelijk nieuwe producten en informatie toevoegt aan uw webshop en uw webwinkel draaiend houdt.